AKTUALITY

  • 11.1.2018

    Poslanci projednali výroční zprávu České školní inspekce

    Ve čtvrtek 11. ledna 2018 představil ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal členům Výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR hlavní zjištění, závěry a doporučení obsažené ve výroční zprávě České školní inspekce za školní rok 2016/2017.

  • 4.1.2018

    Inspirace pro zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky – vzdělávání pedagogů

    Česká školní inspekce připravila pro učitele základních a středních škol specifický vzdělávací program zaměřený na využití didaktického potenciálu uvolněných úloh z mezinárodního šetření PISA. Cílem vzdělávacího programu není rozebírat metodologické či teoretické aspekty mezinárodního šetření PISA, ale nabídnout pedagogům možnost hlouběji porozumět záměrům a konstrukci používaných testových úloh, a poskytnout jim tak určitý metodický návod, konkrétní tematické příklady a inspiraci pro práci s úlohami přímo ve výuce. Účastníci vzdělávacího programu se zároveň naučí pracovat s inspekčním systémem elektronického testování InspIS SET, především v modulu školního testování.

  • 12.12.2017

    Informační bulletin České školní inspekce

    Česká školní inspekce zveřejňuje informační bulletin.

  • 5.12.2017

    Mezinárodní šetření PIRLS 2016 - Národní zpráva

    Česká školní inspekce zveřejňuje národní zprávu z mezinárodního šetření PIRLS 2016 zaměřeného na čtenářskou gramotnost žáků 4. ročníku základní školy.

  • 1.12.2017

    Kvalita a efektivita vzdělávání a vzdělávací soustavy ve školním roce 2016/2017-výroční zpráva ČŠI

    V souladu s § 174 odstavec 13 školského zákona zveřejňuje Česká školní inspekce výroční zprávu za školní rok 2016/2017, která obsahuje souhrnné poznatky o stavu vzdělávání a vzdělávací soustavy v České republice.

» Zobrazit všechny články z rubriky

Úvodní setkání interní oponentní skupiny projektu Komplexní systém hodnocení

Od 1. února 2017 realizuje Česká školní inspekce individuální projekt systémový Komplexní systém hodnocení (podrobnější informace -zde-). Aby byl zajištěn průběžný proces hodnocení kvality zpracovávaných projektových výstupů, je povinnou součástí všech systémových projektů také tzv. interní oponentní skupina tvořená externími odborníky na témata, která jsou v projektu řešena. Jmenný seznam těchto oponentů se předkládá již v rámci projektové žádosti a je důležitým kvalitativním ukazatelem při schvalování projektů.

Oponentní skupinu projektu Komplexní systém hodnocení tvoří děkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., akademický ekonom a analytik vzdělávání doc. Ing. Daniel Münich, Ph.D. z CERGE-EI, děkan Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně prof. PhDr. Milan Pol, CSc., prof. PhDr. Eliška Walterová, CSc. z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, ředitel Gymnázia Uherské Hradiště doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc. a ředitel Masarykovy střední školy chemické v Praze Ing. Jiří Zajíček, který je zároveň předsedou Unie školských asociací CZESHA.
 
Úvodní jednání interní oponentní skupiny se uskutečnilo v úterý 11. 7. 2017 na ústředí České školní inspekce. V jeho úvodu vystoupili ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal a náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys s prezentací koncepce a priorit České školní inspekce, forem metodické podpory, kterou Česká školní inspekce školám, školským zařízením a dalším aktérům v počátečním vzdělávání poskytuje, a vybraných informací týkajících se hodnocení kvality a efektivity počátečního vzdělávání. Následovalo představení jednotlivých individuálních projektů systémových a pozice projektu Komplexní systém hodnocení mezi nimi a poté prezentace obsahového zaměření a stěžejních výstupů jednotlivých věcných klíčových aktivit přednesená jejich manažery, jimiž jsou akademický pracovník Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze PhDr. Martin Chvál, Ph.D. (propojování externího a interního hodnocení), Mgr. Tomáš Pavlas z odboru hodnocení vzdělávací soustavy České školní inspekce (hodnocení klíčových kompetencí), ředitel Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze PhDr. David Greger, Ph.D. (monitoring spravedlivosti), akademičtí pracovníci Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci doc. PhDr. Tomáš Lebeda, Ph.D. a doc. Mgr. Daniel Marek, M.A., Ph.D. (analýzy inspekčních dat), Mgr. Hana Novotná, M.A. z kanceláře náměstka ústředního školního inspektora (implementace výstupů, vzdělávání, informační setkání) a Ing. Dana Pražáková, Ph.D. z kanceláře ústředního školního inspektora (spolupráce mezi projekty). Jednání bylo zakončeno diskuzí o jednotlivých problematikách, které jsou Českou školní inspekcí v rámci projektu Komplexní systém hodnocení řešeny.