AKTUALITY

  • 12.12.2017

    Informační bulletin České školní inspekce

    Česká školní inspekce zveřejňuje informační bulletin.

  • 5.12.2017

    Mezinárodní šetření PIRLS 2016 - Národní zpráva

    Česká školní inspekce zveřejňuje národní zprávu z mezinárodního šetření PIRLS 2016 zaměřeného na čtenářskou gramotnost žáků 4. ročníku základní školy.

  • 1.12.2017

    Kvalita a efektivita vzdělávání a vzdělávací soustavy ve školním roce 2016/2017-výroční zpráva ČŠI

    V souladu s § 174 odstavec 13 školského zákona zveřejňuje Česká školní inspekce výroční zprávu za školní rok 2016/2017, která obsahuje souhrnné poznatky o stavu vzdělávání a vzdělávací soustavy v České republice.

  • 1.12.2017

    Inspirace pro zkvalitňování výuky matematiky a přírodovědy – vzdělávání pedagogů

    Česká školní inspekce v rámci realizace individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení připravila pro pedagogy základních škol vzdělávací program, jehož cílem je nabídnout učitelům podrobnější seznámení s uvolněnými úlohami z mezinárodních šetření výsledků vzdělávání (na příkladu úloh z TIMSS 2015), a poskytnout tak inspiraci ke zkvalitňování výuky matematiky a přírodovědy.

  • 30.11.2017

    Česká školní inspekce diskutovala s řediteli škol o zvyšování kvality vzdělávání

    Ve čtvrtek 30. listopadu 2017 se v Olomouci uskutečnil seminář České školní inspekce s řediteli mateřských, základních a středních škol z několika moravských krajů, jehož cílem bylo poskytnout inspiraci pro zvyšování kvality vzdělávání na úrovni školy. Stejně zaměřený seminář byl o týden dříve, ve čtvrtek 23. listopadu 2017, uspořádán v Praze pro ředitele škol působících v různých regionech Čech. Obou seminářů, které se konaly v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení realizovaného Českou školní inspekcí od února 2017, se dohromady zúčastnilo téměř 400 vedoucích pracovníků mateřských, základních a středních škol.

» Zobrazit všechny články z rubriky

Spravedlivost ve vzdělávání – mezinárodní konference České školní inspekce

Ve čtvrtek 9. listopadu 2017 uspořádala Česká školní inspekce mezinárodní konferenci, jejímž cílem bylo upozornit na zvyšování vzdělanostních nerovností v České republice a přispět k diskuzi o potřebě pravidelného monitoringu spravedlivosti vzdělávacího systému. Konference byla realizována v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení, který Česká školní inspekce realizuje od února 2017 a jehož součástí je také vývoj metod, postupů a nástrojů pro pravidelný monitoring spravedlivosti ve vzdělávání a pro zjišťování socioekonomických aspektů vzdělávání a jejich zohledňování při výpovědích o jeho kvalitě a efektivitě. 

Po úvodním slově ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala, který mimo jiné připomněl, že nejefektivnější vzdělávací systémy jsou ty, které kladou největší důraz na kvalitu vzdělávání a zároveň na jeho spravedlivost, vystoupil Karel Čada z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy s příspěvkem k aktuální situaci sociálně vyloučených lokalit v ČR. Po něm pak následovala přednáška ředitele Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Davida Gregera, který představil možné přístupy k monitorování spravedlivosti ve vzdělávání včetně případných inspirací ze zahraničí. Indikátory pro monitorování sociálního znevýhodnění v Anglii následně představila Sonia Ilie z Univerzity v Cambridge,  indikátory pro monitorování socioekonomického statutu žáků ve Švédsku přiblížila Kajsa Yang Hansen působící na Univerzitě v Gothenburgu. Závěrečný zahraniční příspěvek představující monitoring sociálního znevýhodnění ve Francouzském společenství v Belgii přednesl Nathanaël Friant z Univerzity v Mons.
 

Konference se zúčastnilo více než sto hostů z řad zástupců státní a veřejné správy, akademické sféry, neziskového sektoru a přímé pedagogické praxe. 

Soubory ke stažení