AKTUALITY

  • 16.5.2018

    Sekundární analýza PISA 2015

    Česká školní zveřejňuje sekundární analýzu výsledků mezinárodního šetření PISA 2015 zaměřenou na vybrané aspekty školního vzdělávání, které mají vliv na výsledky žáků (zejména složení tříd, metod uplatňovaných učitelem a využívání technologií).

  • 16.5.2018

    Sekundární analýza TIMSS 2015

    Česká školní inspekce zveřejňuje sekundární analýzu výsledků mezinárodního šetření TIMSS 2015 zaměřenou na metody výuky a ICT.

  • 25.4.2018

    Informační bulletin České školní inspekce

    V přiloženém souboru zveřejňujeme informační bulletin České školní inspekce.

  • 12.4.2018

    Česká školní inspekce jednala se zástupci zřizovatelů

    Ve čtvrtek 12. dubna 2018 se na ústředí České školní inspekce konalo společné jednání školských komisí Svazu měst a obcí ČR a Sdružení místních samospráv ČR s vedením České školní inspekce.

  • 4.4.2018

    Česká školní inspekce uspořádala další setkání k tématu formativního hodnocení

    Ve středu 28. března 2018 se na ústředí České školní inspekce uskutečnilo již druhé setkání Odborného panelu Hodnocení, který proběhl v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení, jehož realizátorem je Česká školní inspekce. Hlavním tématem tohoto setkání bylo opět formativní hodnocení a obecně rozvoj kultury hodnocení v rámci českého vzdělávacího systému.

» Zobrazit všechny články z rubriky

Česká školní inspekce diskutovala s řediteli škol o zvyšování kvality vzdělávání

Ve čtvrtek 30. listopadu 2017 se v Olomouci uskutečnil seminář České školní inspekce s řediteli mateřských, základních a středních škol z několika moravských krajů, jehož cílem bylo poskytnout inspiraci pro zvyšování kvality vzdělávání na úrovni školy. Stejně zaměřený seminář byl o týden dříve, ve čtvrtek 23. listopadu 2017, uspořádán v Praze pro ředitele škol působících v různých regionech Čech. Obou seminářů, které se konaly v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení realizovaného Českou školní inspekcí od února 2017, se dohromady zúčastnilo téměř 400 vedoucích pracovníků mateřských, základních a středních škol.

 

V první části semináře zaměřené na problematiku využívání dat z inspekční činnosti, národních i mezinárodních šetření pro budování kvalitnějšího vzdělávání představil ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal spolu s Danou Pražákovou, která působí jako odborný rada v kanceláři ústředního školního inspektora, strukturu a obsah dat a informací, jimiž Česká školní inspekce disponuje a které důsledně propojuje s cílem poskytovat komplexní výpovědi o kvalitě a efektivitě vzdělávání v jednotlivých druzích i typech škol a školských zařízení i v rámci vzdělávací soustavy jako celku. Zároveň pak naznačil, jak je možné kvalitativní data a informace České školní inspekce využívat na úrovni konkrétní školy či konkrétního školského zařízení, a přispívat tak ke zvyšování kvality vzdělávání a k přesnějšímu zacílení autoevaluačních aktivit a přijímaných opatření na principu evidence-based policies.
 
V druhé části semináře pak ředitel odboru ICT České školní inspekce Kamil Melichárek představil možnosti využívání inspekčního systému elektronického testování InspIS SET při přímé práci učitelů ve školách a k podpoře vlastního hodnocení školy. Součástí tohoto bloku byla také praktická práce v systému InspIS SET, do níž se přítomní vedoucí pracovníci škol prostřednictvím svých chytrých mobilních telefonů či zapůjčených tabletů zapojili, a vyzkoušeli si tak možnosti využití systému InspIS SET včetně databanky různě zaměřených testových úloh i celých testových sad tak, jak s nimi mohou pracovat jednotliví učitelé.  
 
Regionální semináře pro ředitele škol se budou v rámci realizace projektu Komplexní systém hodnocení konat každý rok, vždy v období září až prosinec.