AKTUALITY

  • 21.11.2018

    Tematická zpráva - Mediální výchova na ZŠ a SŠ ve školním roce 2017/2018

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na vzdělávání v tématech souvisejících s mediální výchovou a na zjišťovaní dosažené úrovně žáků v mediální gramotnosti na základních a středních školách ve školním roce 2017/2018.

  • 15.11.2018

    Řídicí výbor mezinárodního šetření PISA jednal v Praze

    Ve dnech 5. až 7. listopadu 2018 se v Praze uskutečnilo 46. jednání Řídicího výboru PISA (PISA Governing Board), kterého se zúčastnilo více než 150 delegátů z více než 70 zemí a ekonomik včetně zástupců Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj a Evropské komise. Organizátorem a hostitelem jednání byla Česká školní inspekce, která je v České republice od roku 2011 za realizaci mezinárodních šetření výsledků vzdělávání odpovědná.

  • 25.10.2018

    Česká školní inspekce jednala s odborníky o možnostech propojování vnitřní a vnější evaluace škol

    Ve středu 24. 10. 2018 se na ústředí České školní inspekce konal v pořadí čtvrtý Odborný panel realizovaný v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení (KSH). Odborný panel se již podruhé zaměřil na jedno z klíčových témat, kterým se Česká školní inspekce v rámci projektu věnuje - na propojování externího a interního hodnocení, a to jak na úrovni vzdělávacího systému, tak na úrovni konkrétních škol.

  • 25.9.2018

    Tematická zpráva - Vzdělávání ve SŠ s vysokou mírou neúspěšnosti žáků ve společné části MZ

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na vzdělávání ve středních školách s obory vzdělání s maturitní zkouškou, které opakovaně vykazují vysokou míru neúspěšnosti ve společné části maturitní zkoušky.

  • 11.9.2018

    Inspirace pro zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky - vzdělávání pedagogů ZŠ a SŠ

    Česká školní inspekce připravila pro pedagogy základních a středních škol specifický vzdělávací program, jehož cílem je nabídnout učitelům podrobnější seznámení s uvolněnými úlohami z mezinárodních šetření výsledků vzdělávání (na příkladu úloh z TIMSS 2015 a PISA 2015), a poskytnout tak inspiraci ke zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky na základních a středních školách (včetně nižšího stupně víceletých gymnázií).

» Zobrazit všechny články z rubriky

Řídicí výbor mezinárodního šetření PISA jednal v Praze

Hlavní jednání Řídicího výboru PISA, kterému v neděli 4. listopadu 2018 předcházelo jednání expertních skupin, zahájil státní tajemník v Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy Jindřich Fryč a ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal, který je zároveň členem řídicího výboru za Českou republiku. Organizaci pro hospodářskou spolupráci a rozvoj na jednání reprezentoval zástupce generálního tajemníka OECD Ludger Schuknecht, ředitel divize vzdělávání a dovedností OECD Andreas Schleicher a ředitelka divize předškolního a školního vzdělávání OECD Yuri Belfali.
 
Na zasedání se debatovalo zejména o využití dat ze šetření PISA 2015, o stavu zpracování dat ze šetření PISA 2018, o přípravách nadcházejícího cyklu PISA 2021, o dlouhodobém strategickém plánu šetření PISA nebo o způsobech, jak zvýšit hodnotu výsledků PISA pro všechny zúčastněné strany.
 
V rámci realizace aktuálního cyklu PISA 2018 se v současné době zpracovávají výsledky šetření, v němž byla kromě čtenářské gramotnosti sledována také oblast matematické a přírodovědné gramotnosti. V České republice se testování realizované na jaře 2018 týkalo celkem 330 škol a 7 tisíc žáků narozených v roce 2002. K oficiálnímu zveřejnění výsledků šetření PISA 2018 dojde v souladu s mezinárodním harmonogramem dne 3. prosince 2019.
 
Od června 2018 zároveň probíhají práce na přípravě cyklu PISA 2021, kde Česká školní inspekce intenzivně spolupracuje s mezinárodním konsorciem na tvorbě a posuzování nových testových úloh (matematická gramotnost). V cyklu PISA 2021 se Česká republika zapojí také do volitelného modulu zaměřeného na finanční gramotnost.