AKTUALITY

  • 7.8.2018

    Komplexní analýza dostupnosti stávajících datových zdrojů a jejich upotřebitelnosti

    Analýza je vstupním analytickým dokumentem vytvořeným v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení a popisujícím disponibilní data využitelná pro analýzy v oblasti vzdělávání.

  • 7.8.2018

    Analýza zahraničních systémů sběru dat

    Analýza vytvořená v rámci realizace individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení popisuje národní systémy, nastavení i specifika při získávání a následném vyhodnocování empirických dat z oblasti školství a vzdělávacích soustav. Snahou je nalézt takové prvky ze zahraničních systémů, které by byly více či méně aplikovatelné v prostředí českého vzdělávacího systému a jeho evaluace.

  • 23.7.2018

    GDPR a web školy v InspIS PORTÁL

    Česká školní inspekce není v případě poskytnutí datového prostoru pro umístění webových stránek vytvořených prostřednictvím modulu InspIS PORTÁL zpracovatelem osobních údajů ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „GDPR“), a to ani v případě, že uživatel tohoto datového prostoru do něj v rámci svých webových stránek jakékoliv osobní údaje uloží.

  • 3.7.2018

    Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2018/2019

    Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga schválil po projednání v 27. poradě vedení MŠMT dne 3. 7. 2018 Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2018/2019.

  • 3.7.2018

    Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2018/2019

    Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga schválil po projednání ve 27. poradě vedení MŠMT dne 3. 7. 2018 znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání, podle nichž bude Česká školní inspekce školy a školská zařízení ve školním roce 2018/2019 hodnotit. Kritéria vycházejí z modelu tzv. kvalitní školy, který Česká školní inspekce ve spolupráci s externími odborníky vytvořila.

» Zobrazit všechny články z rubriky

O projektu NIQES

Informační portál pro školy stejně jako další informační systémy využitelné ze strany škol či veřejnosti byly vyvinuty v rámci projektu Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (NIQES), který byl spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Šlo o rozvojový projekt České školní inspekce, jehož primárním cílem bylo vytvořit transformovaný systém národního inspekčního hodnocení škol a vyvinout nové metody, postupy a nástroje pro hodnocení jejich kvality. Většina projektových výstupů byla konstruována tak, aby mohla sloužit také přímo školám, jejich ředitelům, učitelům, žákům a některé z nich i rodičům.

Projekt NIQES byl členěn do čtyř klíčových aktivit.

Hlavním cílem první klíčové aktivity bylo vytvořit soubor nových inspekčních postupů, nástrojů a metod pro zjišťování a hodnocení kvality vzdělávání jak na úrovni vzdělávací soustavy, tak na úrovni jednotlivých škol, a také zajistit rozvoj stávajícího informačního systému České školní inspekce pro aplikaci nových inspekčních postupů v praxi.

Prioritním cílem druhé klíčové aktivity bylo vytvořit systém pro inspekční hodnocení školních vzdělávacích programů a zejména vytvořit funkční a uživatelsky příjemnou technologickou platformu pro podporu tvorby a administrace školních vzdělávacích programů ze strany pedagogických pracovníků.

Třetí klíčová aktivita projektu byla zaměřena na vybudování komplexního systému personálního rozvoje ČŠI a důsledné další vzdělávání školních inspektorů, pedagogů i ředitelů škol v problematice nových inspekčních postupů, metod a nástrojů vytvářených v rámci projektu a v oblasti práce s novými informačními systémy využitelnými pro školní praxi.

Čtvrtá klíčová aktivita si kladla za cíl vybudovat technologickou platformu pro elektronické ověřování výsledků žáků ve školách, napříč ročníky a předměty či gramotnostními oblastmi, a umožnit žákům, rodičům, školám i státu získat účinnou zpětnou vazbu o vzdělávacím procesu.

V rámci projektu byla vytvořena řada výstupů, které byly implementovány do hlavní činnosti České školní inspekce a které jsou k dispozici také školám a školským zařízením. Jde zejména o informační systémy rodinyInspIS (InspIS DATA – systém pro sběr a vyhodnocování inspekčních dat, InspIS ŠVP – systém pro práci se školními vzdělávacími programy, InspIS SET – systém pro elektronické ověřování výsledků žáků nebo InspIS PORTÁL – multifunkční webový portál pro prezentaci škol a školských zařízení), model tzv. kvalitní školy a z něj vycházející kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání nebo metody, postupy a nástroje pro hodnocení míry podpory a dosažené úrovně ve vybraných gramotnostech. 

Projekt byl realizován v období 1. 7. 2011 - 31. 10. 2015.