AKTUALITY

  • 16.11.2017

    Česká školní inspekce jednala s odborníky o možnostech propojování vnitřní a vnější evaluace škol

    Přesně dva týdny po celodenním jednání s experty o formativním hodnocení se ve středu 15. listopadu 2017 na ústředí České školní inspekce konalo obdobné setkání odborníků, které bylo tentokrát zaměřeno na jedno z klíčových témat České školní inspekce – na propojování externího a interního hodnocení, a to jak na úrovni vzdělávacího systému, tak na úrovni konkrétních škol.

  • 14.11.2017

    Metodická informace pro ředitele škol – Prevence a postup při řešení stížností

    Česká školní inspekce připravila metodický dokument, jehož cílem je pomoci ředitelům škol a školských zařízení při šetření a vyřizování stížností a podnětů, které dostávají od žáků, jejich zákonných zástupců či jiných osob. Korektní a úspěšné vyřešení stížnosti či podnětu již na úrovni školy vytváří prostor věnovat více času jejímu rozvoji a zvyšování kvality vzdělávání na jedné straně, a zároveň snižuje riziko podání stížnosti České školní inspekci na straně druhé.

  • 13.11.2017

    Česká školní inspekce ověří úroveň žáků ve vybraných gramotnostech

    V pondělí dne 13. listopadu 2017 zahájila Česká školní inspekce další ověřování výsledků žáků v počátečním vzdělávání, které bude v tomto školním roce zaměřeno na žáky 9. ročníků základních škol a žáky 2. ročníků středních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Sledovanými oblastmi budou čtenářská, matematická a sociální gramotnost a znalosti a dovednosti žáků získávané a rozvíjené v rámci mediální výchovy. Do vzorku je zařazeno přibližně 600 základních a 600 středních škol, přičemž v každé škole budou zjišťovány výsledky žáků pouze v jedné z uvedených oblastí.

  • 10.11.2017

    Spravedlivost ve vzdělávání – mezinárodní konference České školní inspekce

    Ve čtvrtek 9. listopadu 2017 uspořádala Česká školní inspekce mezinárodní konferenci, jejímž cílem bylo upozornit na zvyšování vzdělanostních nerovností v České republice a přispět k diskuzi o potřebě pravidelného monitoringu spravedlivosti vzdělávacího systému. Konference byla realizována v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení, který Česká školní inspekce realizuje od února 2017 a jehož součástí je také vývoj metod, postupů a nástrojů pro pravidelný monitoring spravedlivosti ve vzdělávání a pro zjišťování socioekonomických aspektů vzdělávání a jejich zohledňování při výpovědích o jeho kvalitě a efektivitě.

  • 9.11.2017

    Tematická zpráva - Vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením (v mateřských a základních školách zřízených dle § 16 odst. 9 školského zákona).

» Zobrazit všechny články z rubriky

InspIS SET – Inspekční systém elektronického testování

V rámci projektu NIQES vyvinula Česká školní inspekce univerzální elektronickou testovací platformu InspIS SET - inspekční systém elektronického testování, jejímž prostřednictvím je možné provádět elektronické ověřování výsledků žáků v jakémkoli ročníku, v jakémkoli předmětu, metodou šetření výběrových i plošných. Pravidelné ověřování výsledků žáků je důležitou součástí vzdělávacího procesu a jeho cílem je zejména poskytnutí včasné informace o tom, co žáci zvládají a v čem jsou naopak slabší. Tento systém byl v průběhu uplynulých let využit dvakrát celoplošně na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol, jednou pak výběrově na vzorku 4. a 8. ročníků základních škol a 2. ročníků středních odborných škol. Systém InspIS SET slouží zejména České školní inspekci pro výběrové ověřování výsledků žáků v rámci hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a zjišťování informací o vzdělávání dle školského zákona, dále pak přímo jednotlivým školám, které mohou využít testové úlohy určené pro "státní" ověřování v rámci vlastního testování na úrovni školy, zcela dle vlastního uvážení a potřeb školy.

V polovině února 2014 zahájila Česká školní inspekce v rámci systému InspIS SET veřejný provoz jeho modulů domácího a školního testování. Prostřednictvím těchto modulů je možné provádět elektronické testování žáků zcela podle vlastního uvážení (modul domácí testování) nebo podle potřeb školy a jejích pedagogů (modul školního testování). Výsledky, které elektronickým testováním uživatelé a školy získají, tak budou k dispozici pouze jim - v případě domácího testování rodičům a dětem, u školního testování pak školám.

Kromě modulu pro školní testování připravila Česká školní inspekce k veřejnému využití také specifický modul pro testování domácí. Jeho uživatelem může být kdokoliv, kdo se do systému zaregistruje, primárně je však určen žákům v počátečním vzdělávání. V rámci domácího testování mohou např. rodiče využívat celou testovací aplikaci včetně přístupu do centrální databáze otázek pro případnou domácí přípravu svých dětí, pro domácí procvičování témat dle vlastního výběru a rozhodnutí rodičů či žáka, pro procvičování v případě nepřítomnosti ve škole apod. Výsledky jsou pak v systému k dispozici výhradně rodičům a jejich dětem. 

Součástí systému InspIS SET je také databáze testových otázek a celých testů, která je průběžně doplňována o testy jak pro jednotlivé předměty, tak pro ověřování míry podpory a dosažených výsledků
ve vybraných gramotnostech. Databanka obsahuje více než dvanáct tisíc testových úloh, které jsou volně k dispozici.

Do systému se můžete přihlásit na https://set.csicr.cz.