AKTUALITY

  • 18.7.2017

    Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2017/2018

    Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Stanislav Štech schválil po projednání v 28. poradě vedení MŠMT dne 18. 7. 2017 Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2017/2018.

  • 18.7.2017

    Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2017/2018

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy schválilo po projednání ve 27. poradě vedení dne 11. 7. 2017 znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání, podle nichž bude Česká školní inspekce školy a školská zařízení ve školním roce 2017/2018 hodnotit. Kritéria vycházejí z modelu tzv. kvalitní školy, který Česká školní inspekce ve spolupráci s externími odborníky vytvořila.

  • 12.7.2017

    Úvodní setkání interní oponentní skupiny projektu Komplexní systém hodnocení

    Od 1. února 2017 realizuje Česká školní inspekce individuální projekt systémový Komplexní systém hodnocení. Aby byl zajištěn průběžný proces hodnocení kvality zpracovávaných projektových výstupů, je povinnou součástí všech systémových projektů také tzv. interní oponentní skupina tvořená externími odborníky na témata, která jsou v projektu řešena. Jmenný seznam těchto oponentů se předkládá již v rámci projektové žádosti a je důležitým kvalitativním ukazatelem při schvalování projektů.

  • 30.6.2017

    Česká školní inspekce spolupořádala konferenci k datům z mezinárodních šetření

    Ve dnech 26.–30. června 2017 se v Praze uskutečnila 7. mezinárodní konference IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement, Mezinárodní asociace pro hodnocení výsledků vzdělávání), kterou spolupořádaly Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy a Česká školní inspekce. Hlavními tématy konference byly metodiky mezinárodních šetření, jejich výsledky a interpretace dat získávaných z šetření TIMSS, PIRLS, ICILS a ICCS. Konference se zúčastnilo přes 180 hostů z více než 40 zemí světa.

  • 19.6.2017

    Tematická zpráva - Participace žáků a studentů na fungování a rozvoji školy

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na participaci žáků a studentů na fungování a rozvoji základních, středních a vyšších odborných škol.

» Zobrazit všechny články z rubriky

InspIS SET – Inspekční systém elektronického testování

V rámci projektu NIQES vyvinula Česká školní inspekce univerzální elektronickou testovací platformu InspIS SET - inspekční systém elektronického testování, jejímž prostřednictvím je možné provádět elektronické ověřování výsledků žáků v jakémkoli ročníku, v jakémkoli předmětu, metodou šetření výběrových i plošných. Pravidelné ověřování výsledků žáků je důležitou součástí vzdělávacího procesu a jeho cílem je zejména poskytnutí včasné informace o tom, co žáci zvládají a v čem jsou naopak slabší. Tento systém byl v průběhu uplynulých let využit dvakrát celoplošně na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol, jednou pak výběrově na vzorku 4. a 8. ročníků základních škol a 2. ročníků středních odborných škol. Systém InspIS SET slouží zejména České školní inspekci pro výběrové ověřování výsledků žáků v rámci hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a zjišťování informací o vzdělávání dle školského zákona, dále pak přímo jednotlivým školám, které mohou využít testové úlohy určené pro "státní" ověřování v rámci vlastního testování na úrovni školy, zcela dle vlastního uvážení a potřeb školy.

V polovině února 2014 zahájila Česká školní inspekce v rámci systému InspIS SET veřejný provoz jeho modulů domácího a školního testování. Prostřednictvím těchto modulů je možné provádět elektronické testování žáků zcela podle vlastního uvážení (modul domácí testování) nebo podle potřeb školy a jejích pedagogů (modul školního testování). Výsledky, které elektronickým testováním uživatelé a školy získají, tak budou k dispozici pouze jim - v případě domácího testování rodičům a dětem, u školního testování pak školám.

Kromě modulu pro školní testování připravila Česká školní inspekce k veřejnému využití také specifický modul pro testování domácí. Jeho uživatelem může být kdokoliv, kdo se do systému zaregistruje, primárně je však určen žákům v počátečním vzdělávání. V rámci domácího testování mohou např. rodiče využívat celou testovací aplikaci včetně přístupu do centrální databáze otázek pro případnou domácí přípravu svých dětí, pro domácí procvičování témat dle vlastního výběru a rozhodnutí rodičů či žáka, pro procvičování v případě nepřítomnosti ve škole apod. Výsledky jsou pak v systému k dispozici výhradně rodičům a jejich dětem. 

Součástí systému InspIS SET je také databáze testových otázek a celých testů, která je průběžně doplňována o testy jak pro jednotlivé předměty, tak pro ověřování míry podpory a dosažených výsledků
ve vybraných gramotnostech. Databanka obsahuje více než dvanáct tisíc testových úloh, které jsou volně k dispozici.

Do systému se můžete přihlásit na https://set.csicr.cz.