AKTUALITY

  • 21.11.2018

    Tematická zpráva - Mediální výchova na ZŠ a SŠ ve školním roce 2017/2018

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na vzdělávání v tématech souvisejících s mediální výchovou a na zjišťovaní dosažené úrovně žáků v mediální gramotnosti na základních a středních školách ve školním roce 2017/2018.

  • 15.11.2018

    Řídicí výbor mezinárodního šetření PISA jednal v Praze

    Ve dnech 5. až 7. listopadu 2018 se v Praze uskutečnilo 46. jednání Řídicího výboru PISA (PISA Governing Board), kterého se zúčastnilo více než 150 delegátů z více než 70 zemí a ekonomik včetně zástupců Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj a Evropské komise. Organizátorem a hostitelem jednání byla Česká školní inspekce, která je v České republice od roku 2011 za realizaci mezinárodních šetření výsledků vzdělávání odpovědná.

  • 25.10.2018

    Česká školní inspekce jednala s odborníky o možnostech propojování vnitřní a vnější evaluace škol

    Ve středu 24. 10. 2018 se na ústředí České školní inspekce konal v pořadí čtvrtý Odborný panel realizovaný v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení (KSH). Odborný panel se již podruhé zaměřil na jedno z klíčových témat, kterým se Česká školní inspekce v rámci projektu věnuje - na propojování externího a interního hodnocení, a to jak na úrovni vzdělávacího systému, tak na úrovni konkrétních škol.

  • 25.9.2018

    Tematická zpráva - Vzdělávání ve SŠ s vysokou mírou neúspěšnosti žáků ve společné části MZ

    Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na vzdělávání ve středních školách s obory vzdělání s maturitní zkouškou, které opakovaně vykazují vysokou míru neúspěšnosti ve společné části maturitní zkoušky.

  • 11.9.2018

    Inspirace pro zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky - vzdělávání pedagogů ZŠ a SŠ

    Česká školní inspekce připravila pro pedagogy základních a středních škol specifický vzdělávací program, jehož cílem je nabídnout učitelům podrobnější seznámení s uvolněnými úlohami z mezinárodních šetření výsledků vzdělávání (na příkladu úloh z TIMSS 2015 a PISA 2015), a poskytnout tak inspiraci ke zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky na základních a středních školách (včetně nižšího stupně víceletých gymnázií).

» Zobrazit všechny články z rubriky

InspIS SET – Inspekční systém elektronického testování

V rámci projektu NIQES vyvinula Česká školní inspekce univerzální elektronickou testovací platformu InspIS SET - inspekční systém elektronického testování, jejímž prostřednictvím je možné provádět elektronické ověřování výsledků žáků v jakémkoli ročníku, v jakémkoli předmětu, metodou šetření výběrových i plošných. Pravidelné ověřování výsledků žáků je důležitou součástí vzdělávacího procesu a jeho cílem je zejména poskytnutí včasné informace o tom, co žáci zvládají a v čem jsou naopak slabší. Tento systém byl v průběhu uplynulých let využit dvakrát celoplošně na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol, jednou pak výběrově na vzorku 4. a 8. ročníků základních škol a 2. ročníků středních odborných škol. Systém InspIS SET slouží zejména České školní inspekci pro výběrové ověřování výsledků žáků v rámci hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a zjišťování informací o vzdělávání dle školského zákona, dále pak přímo jednotlivým školám, které mohou využít testové úlohy určené pro "státní" ověřování v rámci vlastního testování na úrovni školy, zcela dle vlastního uvážení a potřeb školy.

V polovině února 2014 zahájila Česká školní inspekce v rámci systému InspIS SET veřejný provoz jeho modulů domácího a školního testování. Prostřednictvím těchto modulů je možné provádět elektronické testování žáků zcela podle vlastního uvážení (modul domácí testování) nebo podle potřeb školy a jejích pedagogů (modul školního testování). Výsledky, které elektronickým testováním uživatelé a školy získají, tak budou k dispozici pouze jim - v případě domácího testování rodičům a dětem, u školního testování pak školám.

Kromě modulu pro školní testování připravila Česká školní inspekce k veřejnému využití také specifický modul pro testování domácí. Jeho uživatelem může být kdokoliv, kdo se do systému zaregistruje, primárně je však určen žákům v počátečním vzdělávání. V rámci domácího testování mohou např. rodiče využívat celou testovací aplikaci včetně přístupu do centrální databáze otázek pro případnou domácí přípravu svých dětí, pro domácí procvičování témat dle vlastního výběru a rozhodnutí rodičů či žáka, pro procvičování v případě nepřítomnosti ve škole apod. Výsledky jsou pak v systému k dispozici výhradně rodičům a jejich dětem. 

Součástí systému InspIS SET je také databáze testových otázek a celých testů, která je průběžně doplňována o testy jak pro jednotlivé předměty, tak pro ověřování míry podpory a dosažených výsledků
ve vybraných gramotnostech. Databanka obsahuje více než dvanáct tisíc testových úloh, které jsou volně k dispozici.

Do systému se můžete přihlásit na https://set.csicr.cz.