V měsíci květnu jsme se věnovali dvěma oblíbeným tématům a to téma "Na louce" a "U rybníka".
V prvním z nich jsme si povídali nejen o hmyzu, ale i o živočiších žijících v půdě a pod zemí. Třídili jsme obrázky s hmyzem a zástupci brouků podle počtu nohou. Porovnávali jsme jejich stavbu těla a jestli jsou pro nás užiteční nebo nebezpeční. Taky jsme se dověděli jaká je první pomoc při poštípání hmyzem. Skládali jsme vývojový cyklus života motýla a povídali si o včelách a slunéčku sedmitečném. Na louce jsme poznávali a pojmenovávali luční květy. Dnes už určitě každé z našich dětí u Lišáků pojmenuje pryskyřník prudký, protože jsme ho při našich procházkách hledali na každé mezi, zahradě nebo louce a dá si na něj pozor. S pracovními listy si děti zahrály s hrací kostkou vyškrtávací hru, kde si zopakovaly pravo-levou orientaci a počty.
Pro maminky jsme vyrobili přáníčko, které děti nakreslily květy pampelišky a vybarvené srdíčko doplnily vylisovanými lučními kvítky. Naučili jsme se i pěknou básničku pro maminky a oslavili tak Den matek. A do voňavé trávy jsme se přenesly s básničkou "Letní louka".
Protože se blížila Olympiáda MŠ pilně jsme trénovali hod, skok, běh a starty. Za tím účelem jsme navštívili i sportovní stadion v Nové Pace, aby si naši sportovci upevnili své dovednosti a sebevědomí. Hráli jsme i pohybové hry inspirované hmyzí říší, jako jsou PH "Luční kobylka" a "Motýl". Pokračovali jsme i ve cvičení "Neuro-vývojové stimulace" a procvičovali si vedle cviků k příběhu i obtížnější cvik - ještěrku, který jsme nakonec výborně zvládli.
Tvořili jsme z papíru a nástěnku tak ozdobily pohyblivé berušky na listu nebo louka plná barevných květů s poletujícím motýlem, vážkou nebo včelou.
Zazpívali jsme si oblíbené písničky z pohádky "Včelí medvídci" jako je - Na políčku, v jetelíčku, Chvátám, chvátám.
Druhé téma "U rybníka" provázela písnička "Kapr a hodiny" a zároveň jsme začali intenzivně trénovat na závěrečnou akademii s písničkou "Večerníček", kde jsme vyzkoušeli hru na ozvučné trubky.
Cvičili jsme další lekci NVS a PH s tématickými říkankami o živočiších žijících v rybníce nebo jeho okolí. Taky jsme hledali na mapě jak jsou zaznamenané vodní toky.
Vyzkoušeli jsme si jednoduché pokusy s obrázky ryb, které díky očnímu klamu plavaly na druhou strnu nebo se jejich tělo vybarvilo a nebo bylo černobílé.
Procvičovali jsme s názvy ryb a jiných živočichů a rostlin hlásku na začátku a konci slova. Při grafomotorickém cvičení si zopakovali geometrické tvary, porovnávání množství (více, méně). Naučili jsme se i básničku "Žába leží v kaluži". A ve stimulačním programu Maxík jsme trénovali ostrý obrat. Skládali jsme také sluneční paprsky ke slunci všemi směry, podle zadání. Procvičovali jsme také stupňování přídavných jmen.
Ve výtvarných činnostech se dětem povedly krásní skládaní žabáci a kapříci proplouvající rákosím, kde jsme si na pozadí obrázků vyzkoušeli do anilinkových barev kapátkem tvořit vodové bubliny.
Téma nám také doplnila beseda s rybářem panem Jaromírem Hanušem v programu MAP Novopacko IV., který vtipným a zábavným vyprávěním předvedl co musí každý rybář znát, ovládat a připravit, než se vydá na lov.
Na konci měsíce jsme se společně se ZŠ autobusem vydali do ZOO v Praze a moc se nám prohlídka líbila i cestu jsme si užili při sledování pohádek i při příjezdu do Prahy.
Poslední květnový den k nám v rámci programu MAP Novopacko IV. zavítala Kateřina Veinlichová se svou šikovnou fenkou Reyou, aby nás seznámila s disciplínou se kterou se účastní soutěží a tou je Dogdancing. Reya nám pod jejím vedením zatančila, přeskakovala a probíhala překážkami, které děti vytvořily. Taky masírovala záda tlapkami a hledala pamlsek, které děti ukrývaly v dlaních. Nakonec jsme se dověděli co tento sport a výcvik takového psího parťáka obnáší. Obě přednášky byly velmi příjemné a povedené.
Více fotografií na: https://www.facebook.com/photo/?fbid=734172235800352&set=pcb.734173532466889&locale=cs_CZ